【Westlife】I'm already there

Westlife
Album:Home
Title:I'm already there





He called her on the road
他從半途撥了通電話回家
From a lonely cold hotel room
從又冷又寂寞的旅館房
Just to hear her say I love you one more time
只是想聽到她再說一聲,我愛你
But when he heard the sound
但當他聽到了
Of the kids laughing in the background
孩子們在後院嬉笑的聲響
He had to wipe away a tear from his eye
他卻只能揮去眼裡的淚光
A little voice came on the phone
一個小小的聲音躍入了話筒
Said daddy when you coming home
說,爹地你什麼時候要回家呀?
He said the first thing that came to his mind
脫口而出的是第一個湧入腦海中的念頭

I'm already there
我已經在那了呀
Take a look around
看看你四周
Im the sunshine in your hair
我是你髮間的日光
I'm the shadow on the ground
我是地上輕舞的影
I'm the whisper in the wind
我是風中的密語
Im your imaginary friend
我是你幻想中的朋友
And I know I'm in your prayers
我還知道,我就在你的禱告中
Oh I'm already there
噢,我已經在你身旁

She got back on the phone
她接回話筒
Said I really miss you darling
說著,我真的好想你
Don't worry about the kids theyll be alright
別擔心孩子,他們都很好
Wish I was in your arms
多希望我在你懷中
Lying right there beside you
就依畏在你身旁
But I know that I'll be in your dreams tonight
但我知道,今晚我會走進你的夢
And I'll gently kiss your lips
而我會溫柔地親吻你的雙唇
Touch you with my fingertips
以指尖輕柔地碰觸
So turn out the light and close your eyes
所以捻熄燈,閉上雙眼

I'm already there
我已經在你身旁了呀
Don't make a sound
別出聲
I'm the beat in your heart
我是你心跳的聲響
I'm the moonlight shining down
我是傾瀉而下的月光
I'm the whisper in the wind
我是風中的細語
And I'll be there until the end
我會守著你直到盡頭

Can you feel the love that we share
你能感受到我們分享的愛嗎?
Oh Im already there
噢,我已在你身旁

We may be a thousand miles apart
我們或許相隔一千英里遠
But I'll be with you wherever you are
但我永遠會在你身旁,無論你身處何方

I'm already there
我已在你身旁
Take a look around
看看四周吧
Im the sunshine in your hair
我是你髮間的晨光
Im the shadow on the ground
我是地上輕舞的影
I'm the whisper in the wind
我是風的悄悄話
And I'll be there until the end
我會陪在你身旁直到盡頭的
Can you feel the love that we share
你能感受到我們分享的這份愛嗎?
Oh Im already there
噢,我已在你身旁
Oh Im already there
噢,我已在你身旁

-翻譯。少言

--還是翻唱,但是歌詞很感人。離鄉背井的父親,極度想念家人的感覺躍然紙上。

0 feedback:

  © Blogger template 'Minimalist E' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP