【Mads Langer】Last Flower

Mads Langer
Album:Mads Langer
Title:Last Flower




It's in the way she fights her fears
是她努力抵抗眼淚的模樣。
It's in the way she hides her tears from me
是她在我面前極力藏起淚水的模樣。
It's in her eyes I see the changes
是她眼中我看見的轉變。
It's in the way she smiles so desperately
是她微笑如此凄美絕望。
She is a wild flower, she is a deep sea
她是一株野花,是深邃的海洋。
The tide will always bring her back to me
潮夕永遠會將她帶回我身旁。
It's in the way she loses her mind
是她崩潰失去理智的模樣,
Running away leaving everything behind
不顧一切逃開留下滿地狼藉不堪。

Baby, I know wherever you go
親愛的,我知道無論妳所向何方,
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。

She is the water in my hands
她是我掌心中的流水,
Chasing me out of my shadowlands
將我逐出心中的陰暗。
It's in her voice I hear the changes
是在她的聲音中我聽到了轉變。
It's in the way she sings but not for me
是她歌唱但不是為了我的模樣。
She is a broken flower, drifting upon the sea
她是一朵破碎的花,在大海上漂蕩,
Dancing through the night so flawlessly
完美無暇地翩然舞過夜晚。
This is the way I'm losing my mind
這就是我失去理智的模樣,
Running her way leaving everything behind
不顧一切追隨她留下世界離開。

Baby, I know wherever you go
親愛的,我知道無論妳所向何方,
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
Whatever may come, wherever we go
無論未來波折起伏,無論我們所向何方,
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。

She is the last flower in casual clichés
她是那千篇一律故事裡的最後一朵花,
I'm grasping for her forever and always
我會永遠、永遠抓緊守護著她。

Baby, I know wherever you go
親愛的,我知道無論妳所向何方,
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
Whatever may come, wherever we go
無論未來波折起伏,無論我們所向何方,
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。
I'll always be with you
我永遠會陪在妳身旁。



-翻譯。少言



--
這是我很private的一首歌。每當我感覺疲憊、缺乏勇氣,或是渴望愛情卻又只能孤單一人時,我會聽這首歌。聽一遍一遍,直到心情慢慢好起來。只要聽這一首歌,聽聽Mads唱:I'll always be with you. 就感覺自己還是被懂得的、被疼愛的、被珍惜的。深深相信著,一定會有這麼一個人,會這樣認真愛著我,就像我也會那樣認真愛著他一般。

不是要分享,只是想作紀念。


2010.9.23

這是我自己翻譯的歌詞而我很珍惜它們。我不介意有人因為喜歡而和其他人分享,只要你是出於善意。但是如果你真心喜歡我的翻譯文字,請告知我,這是一種基本禮儀。


2011.5.13


2 feedback:

匿名

嘿!你翻的很棒~雖然我英文不好~但我喜歡唱英文歌~~哈!謝謝你的詞意讓這首歌對我有更深的意念!!THX!

少言

哇噢!謝謝你!第一次有人在我的歌詞翻譯下留言!!謝謝你!!
這是我最喜歡的一首歌,所以特別琢磨了心思翻譯!所以你的肯定讓我特別開心!>/////<

  © Blogger template 'Minimalist E' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP