【Mads Langer】Drunken Butterfly

Mads Langer
Album:Behold
Title:Drunken Butterfly




So there're places I don't wanna go
終有一些地方我不願涉足,
And answers to questions I don't wanna know
總有一些問題我不願得知答案。
It is in my sunken eyes
但它們都在我深陷的雙眼之中,
That the mirror reveals my disguise
鏡子揭穿我所有偽裝。
Oh yeah

There's an ocean of faces right in front of me
舉目所及,還有人海蒼茫似無盡頭,
And a million miles to go before I sleep
休歇以前,還有幾百萬里待我奔趕。
I'm a drunken butterfly
我是一只迷醉的蝴蝶,
All my nightmares refuse to die
所有的夢靨都拒絕泯滅。
Oh yeah

'Cause I have never ever been so alone
因為我從來不曾如此寂寞,
And nothing has ever felt so safe in me, no no
而寂寞於我從來不曾如此適得其所。
Oh yeah

I am wasting time on foolish cinematic dreams
我將時光揮霍在狂想戲夢上頭,
I see my future running on a broken silver screen
眼見未來在破損的銀幕上一閃而過。
I'm walking on a sunken road
我正走在一條日漸沉陷的道路,
Waiting for my head to explode
惴惴等待著腦袋爆裂的那一刻。
Oh yeah

And I have never ever been so alone
因為我從來不曾感覺如此孤獨,
And nothing has ever felt so safe in me, no no
但孤獨於我也不曾如此恰如其分。
Oh yeah

Oh 'cause I have never ever been so alone
噢,因為我從不曾感覺如此孑然一身,
No nothing has ever felt so safe in me, no no
而漂泊零丁於我也不從曾如此合如所歸。
Oh yeah


-Words and music by Mads Langer
翻譯。少言

(轉載前請先告知,感謝!)


2012.5.16 小王子,此歌詞頗難參透啊。

0 feedback:

  © Blogger template 'Minimalist E' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP